Ano i ne. Popravdě bych asi přidal dvě procenta hodnocení. Hra je naprosto fantastická ne jen nejlepší RTS od vydání WarCraftu III roku 2002, ale také možná i nejlepší hra posledních deseti let. Obsahuje naprosto fantastické spojení realtime strategie (RTS) a žánru RPG. Mluvit o nejlepší hře historie, je ale předčasné zatím jí zůstává první StarCraft, ale zpět ke dvojce. V single playeru můžete trénovat jednotky, provádíte vylepšení proti zergům a protosům na základě výzkumu. Jediné co to mírně zkazí je, že si své vylepšení nepřenesete do multiplayeru. Určitě by to zatraktivnilo hru, jelikož každý hráč by mohl přijít s řadou zajímavých vylepšení. Po otestování multiplayeru jsem zjistil, že chybějící LAN pro hráče s originální licencí nemusí mrzet, jelikož přes službu Battle.net je perfektní. Opět je zde mal výtka v podobě rozdělení na regiony, kdy si není možné StarCraft II zahrát s kamarádem z jiného kontinetu. Pro naši zemi platí region Evropské Unie.
Ale abych jen nechválil, jedna věc mě zklamala (avšak je možné, že vylepšení přijde s prvním přídavkem) a to implementace Zergů, mé nejoblíbenější rasy v prvním díle. Připadají mi v SC2 lehce odfláknutí. Pochopitelně, je to díl především o Terranech, ale přeci jen i Protosové (na které budeme čekat nejdéle) jsou lépe použitelní. Jsou takový nemastní. Silní jsou pouze v kampani, když hrajete proti nim. Jinak u skirmish módu jsou na rozdíl od terranů a protosů relativně snadno porazitelní. Bohužel. Ale jak říkám, zegrská část nás čeká za půl roku, snad se blizzardu podaří i tuto rasu vyladit. Prozatím se mi ale nelíbí.
Kampaň jsem již dohrál a rozehrál znovu, tentokráte na vyšší úroveň. Mezi úrovněmi je ovšem radikální skok. Např. třetí mise "zero hour" je na úroveň normal slušně hratelná, dokonce jsem vybudoval armádu a vybil zergům základnu, a cca poslední čtvrtinu čekání na posily (posledních pět minut) prožil v relativním klidu. Na úroveň víše je ovšem problém ubránit vlastní základnu, do toho plnit dobrovolný úkol (záchranu tří skupin terranů), natož teprve útočit na zergy. Když už jsem u vedlejších úkolů - velmi doporučuji je plnit. Dají se získat nejen bonusové body ale hlavně body pro zmíněný výzkum! A díky tomu to není procházka růžovým sadem. A co teprve na obtížnost "Brutal"....
Proti SC2 jsem se rozhodl otevřít si také první díl, a porovnat oba StarCrafty. Ten skok je něměřitelný nejen díky grafice. Hratelnost je vylepšena i oproti WarCraftu III. Celkové rezimé k této hře, tak zní: StarCraft II je naprosto bezkonkurenní hra. Nabízí spojení vylepšení toho nejlepšího ze StarCraftu I (na jehož jádře stále běží) herní část s vylepšením toho nejlepšího z oblastni hratelnosti a možností WarCraftu III a navíc zabalené do naprosto fantastické grafiky! Kromě toho má nějaký příběh. Narozdíl od předchozích craftů neni revolucí. Jen plně využívá prostor, který si blizzard postupně vybudoval od WarCraftu I po WarCraft III. Spojení žánrů RTS a RPG je dobrým nápadem. A jěště nějaké shrnutí článku:
+ Úžasné spojení RTS s RPG
+ To nejlepší ze SC a W3
+ Skvělá grafika
+ Rozdíl v obtíženostech
+ Hratelné i na non-hitech počítačích
+ Vylepšený Battle.net
+ Diablo (v jedné misi)
- Nedodělní Zergové
- Občas problémy s příkazy pro jednotky (místo útoku se pouze přesozouvají)
Konečné hodnocení: 97%